معرفی برج میلاد

مجموعه برج میلاد
مرکز ارتباطات بین المللی تهران که نتیجه تلاش مهندسین و متخصصین ایرانی است، با کاربری های خاص و چند منظوره در جهت ارتقا خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد و توسعه یافته است.این مجموعه با پیوند طراحی نوین و ایرانی-اسلامی بعنوان نماد نوین تهران، خدمات خاص و متمایزی را به مخاطبان خود ارائه می نماید.. این مجموعه تحت عنوان مرکز ارتباطات بین المللی تهران شامل برج میلاد میلاد، مرکز همایش های بین المللی، هتل پنج ستاره و مرکز تجارت جهانی است مهمترین بخش این مجموعه، برج میلاد و نماد نوین تهران می باشد که دارای کاربری های مختلف و چند منظوره ای است.

 برج میلاد برج میلاد با ارتفاع 435 متر، چهارمین برج بلند مخابراتی دنیا و بلندترین برج مخابراتی در خاورمیانه است. بمنظور ارائه خدمات ایمن و چند منظوره تمامی تمهیدات و تجهیزات لازم در این برج پیش بینی شده است.برج میلاد شامل پنج بخش پی، پای برج، شفت، راس برج و دکل مخابراتی است.
ساختمان پای برج در شش طبقه بنا شده است. ساختمان پای برج در شش طبقه بنا شده است.در طبقات اول تا سوم پای برج 63 واحد تجاری، 11 واحد فود کورت، یک تریا و یک نمایشگاه محصولات تجاری به وسعت 260 متر مربع پیش بینی شده است.
طبقات اول و دوم زیر همکف شامل فضاهای اداری، تاسیساتی و مرکز داده است. طبقه همکف به ورودی و پذیرش بازدید کنندگان اختصاص یافته است.شفت برج با ارتفاعی بالغ بر 310 متر سازه ای بتونی است.در سه وجه این شفت،شش آسانسور با سرعت 7 متر بر ثانیه جهت انتقال بازدید کنندگان به راس برج تعبیه شده اند. وجه چهارم شفت نیز به پله های اضطراری اختصاص یافته است.
سازه راس برج سازه ای فلزی است که با وزن 20000 تن و مساحت 16000 متر مربع در 12 طبقه بنا شده است.این سازه مرتفع ترین سازه طبقاتی در برج های مخابراتی دنیا است. در طبقات راس برج منطقعه ایمن از آتش،سالن دید سر بسته، تریا، گالری آزاد هنری،سکوی دید باز، رستوران گردان و ویژه و طبقات مخابراتی و گنبد آسمان با کاربری های منحصر بفرد در نظر گرفته شده است.
دکل مخابراتی در چهار طبقه و با ارتفاع 120 متر ساخته و نصب شده است.طبقات زیرین دکل محل نصب آنتن های مخابراتی کاربران عمومی و سه طبقه فوقانی به آنتن تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده شده است.
 
مرکز همایش های بین المللی میلادمرکز همایش های بین المللی برج میلاد به منظور برگزاری رخدادها های مختلف مانند کنفرانس ها، سمینارها، همایش ها، جشنواره ها، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها بنا شده است تا با برخورداری از امکانات منحصر بفرد و منابع انسانی متخصص و مجرب و با استقرار سیستم های مبتنی بر مدیریت کیفیت و استانداردسازی مبتنی بر مدیریت رخدادها اقدام نماید.
این مرکز دارای امکانات اصلی شامل 7 سالن کنفرانس و فضای نمایشگاهی به مساحت 700 متر مربع است.همچنین لابی به مساحت 5000 متر مربع، 7 اتاق تمرین، 2 واحد اتاق گریم، استودیو رادیویی و تلویزیویی و خدمات پذیرایی از امکانات جانبی این مرکز است. هتل پنج ستاره بین المللی این هتل با زیر بنای 52000 متر مربع جهت ارائه تسهیلات اقامتی و پذیرایی به گردشگران داخلی و خارجی و شرکت کنندگان در همایش پیش بینی شده است.

مرکز تجارت جهانیاین مرکز با زیر بنایی در حدود 40000 متر مربع و با امکاناتی مانند بخش معاملات بازرگانی داخلی و خارجی، نمایشگاه های کالا و خدمات ، ارتباطات علمی و فنی ، ارتباطات مخابراتی و تصویری با هدف شناساندن موقعیت صنعتی و تجاری ایران و گسترش تجارت جهانی در نظر گرفته شده است

سال 3000 به روایت تصویر

سال 3000 به روایت تصویر

























500 تومان ما را تمدید کنید؛آن 100 میلیون حلال تان!

اگرچه اقدام شما درثبت نظرات مردم احتمالاً برای دردمندان چاره سازنباشد ، امانفس کار شما به عنوان رسانه ای وظیفه شناس وحق طلب ستودنی است.

 آقای ریس جمهور درسفر اول استانی به ایلام محروم ،درمیان کف و هورا  وقربان صدقه مردم  ،باصدای بلند دوبا رتکرار کردند: بازپرداختوام کشاورزان ایلامی دوسال تمدید شد و سود و جریمه را دولت پرداخت می کند.
به خدا ما کشاورزان با اعتماد به ریس جمهور بدهی وام را پرداخت نکردیم.
 درسال جاری ایلام جزو استانهای صددرصد خشکسال کشور بود و دولت درمصوبه ای بازپرداخت وامها را تمدید و طی بخشنامه ای به بانکها ابلاغ نمود.
 می دانید که سررسید وام کشاورزان درسال کشاورزی، خرداد است .دستورالعمل دولت درمهرابلاغ شده یعنی زمانی که سررسید وام ها گذشته است ؛ حال در سر درب بانکهای ملی درسطح استان پارچه نوشته ای چشمان کشاورزان را نوازش میدهد که نوشته اند شرط تمدید وام کشاورزان نداشتن اقساط سررسید گذشته است.

 حال اگر بگویند رییس جمهور به وعده های استانی که مصوب شده اند عمل نکرد ومردم بیخود به ان دلخوش بودند ایا حق مردم است یا تخریب  دولت محسوب میشود؟ چه کسی پاسخگوی مردمی است که بنا به تصویب دولت وامها را ندادند و حالا درسالی که گرفتارخشکسالی وتورم هستند باید جریمه این اعتماد رابه عنوان جریمه دیرکرد بدهند؟

 کجایند مسولین محلی استان و نمایندگان مجلس تا پارچه سردرب بانکها را بخوانند و آنگاه با صدمیلیون تومانی که گرفته اند بدانند مردمی که به آنها رای داده اند برای چهارصد هزارتومان بدهی کشاورزی درسال خشکسالی وتورم ،تحت فشار بانکها که برشعبه ای یک وکیل حقوقیبرای پیگرد بدهکاران استخدام نموده اند تحت پیگردند والان کشاورزان تحت تعقیب اند.
ای نمایندگان مجلس  عمل کنید به تعهدتان، مارافراموش نکنید! پانصدهزارتومان وام ما تمدید شود سودش راهم می دهیم شاید آن صدمیلیون برشماحلال باشد

وقتی سیما بدبختی های ما را با دنیا مقایسه می کند

 سیمای وطنی در سال های گذشته یک تاکتیک تبلیغاتی تقریبا همیشه ثابت دارد و آن تاکتیک مقایسه شرایط کشور با شرایط مشابه با دیگر کشورهای جهان است.اما باید متذکر شد که سیما این مقایسه را نه در همه جهات و به طور کارشناسی و اصولی بلکه در مواقعی که اعتراضی در گوشه و کنار کشور بر سر یک مورد خاص اتفاق می افتد انجام می دهد و حاصل این مقایسه عموما از نظر سیما به این نتیجه گیری منتج می شود که نه تنها وضع ما در مورد آن سوژه خاص مورد مقایسه بد نیست بلکه در کشورهای دیگر وضع بدتر است و یا اینکه اتفاق و یا سوژه مستحدثه در دیگر کشورها هم هست و تنها مختص به ایران نیست.

از این رو سیما عموما در تمام بخش های خبری یومیه و شبانه آمارهای مختلف بیکاری، تورم، مشکلات اقتصادی، ناهنجاری های اجتماعی و... را در دیگر کشورهای جهان به ویژه در کشورهای توسعه یافته به طور ویژه ای پوشش می دهد تا مردم ایران بدانند که تنها آنها نیستند که این نوع مشکلات را دارند بلکه در بسیاری از کشورهای(حتی پیشرفته) دنیا نیز وضع به همین منوال است.

بخش خبری 21 شبکه اول سیما دوشنبه شب با ارایه گزارشی از دفتر لندن صدا و سیما درباره اخذ مالیات بر ارزش افزوده در انگلیس بار دیگر این تاکتیک نخ نما شده را به مورد اجرا گذاشت. خبرنگار سیما در لندن با گرفتن مصاحبه های کلیشه ای با چند شهروند لندنی از دریافت مالیات زیاد کالا از سوی دولت بریتانیا پرده برداشت .یک زن مصاحبه شده در گفت و گو با خبرنگار صداوسیما در لندن با نشان دادن بطری شیری که خریده بود و سایر اجناس خریداری شده می گفت که در انگلیس مالیات زیادی گرفته می شود و مرد انگلیسی دیگری می گفت که به طور طبیعی انسان ها از دادن مالیات خوششان نمی آید.

این همه آسمان و ریسمان برای این بود که مردم ایران (و البته بازاریان) بدانند که مقاومت در برابر مالیات بر ارزش افزوده فایده ای ندارد و درکشورهای پیشرفته دنیا هم این مالیات چند برابر ایران دریافت می شود.

موارد مشابه این قبیل برنامه سازی سیما بسیار فراوان می توان ذکر کرد،اما به خبرنگاران و مدیران این رسانه ملی باید متذکر شد حالا که زحمت مقایسه وضعیت دریافت مالیات را میان ایران و سایر کشورهای پیشرفته دنیا از جمله انگلیس را می کشند ،مرحمت فرموده آمار شاخص های درخواستی زیر را نیز به طور مقایسه ای بین ایران و انگلیس و یا سایر کشورهای توسعه یافته که خبرنگار سیما در آنجا مستقر است را نیز در آورند و وضعیت کشورمان را با آن کشورها مقایسه کنند:

1- متوسط درآمد ماهانه خانوار شهری و روستایی
2-کیفیت خدمات عمومی (آموزش، بهداشت، حمل و نقل، وضعیت جاده ها و ترافیک، آلودگی شهری و...)
3-میزان شفافیت اقتصادی
4-شاخص های توسعه انسانی
5-آمار فساد در دستگاه های دولتی
6-درآمدهای عمومی در اختیار دولت(نفت،منابع خام و...)
اگر مرحمت فرموده و خبرنگاران صداوسیما این آمارها را نیز مقایسه کنند بد نیست اما باید قول دهند که "آمارسازی نکنند."

لس آنجلس تایمز از توزیع فیلم هالیوودی گلشیفته در تهران گزارش می

فیلم اکشن – جاسوسی «مجموعه دروغ ها» ساخته رایدلی اسکات کارگردان آمریکایی ، بر روی پرده نقره ای سینماهای آمریکا به نمایش درآمده است اما DVD این فیلم اکنون به صورت گسترده در خیابان های تهران، پایتخت ایران، به فروش می رسد و علت این مساله تنها حضور ستاره هایی چون «لئوناردو دی کاپریو» و «راسل کرو» نیست.

 وبلاگ لس آنجلس تایمز در گزارشی با اشاره به نقش آفرینی «گلشیفته فراهانی» در فیلم هالیوودی «مجموعه دروغ ها» نوشت: "گلشیفته، بازیگر جوان و خبرساز ایرانی در این فیلم در نقش یک پرستار اردنی ظاهر می شود که توجه یک جاسوس آمریکایی (با بازی دی کاپریو)را به خود جلب می کند."

به نوشته لس آنجلس تایمز شاید این برای اولین بار در تاریخ باشد که یک بازیگر تمام و کمال ایرانی به هالیوود راه می یابد و شاید به خاطر این فیلم وی با برخی دردسرها و گرفتاری ها در کشورش مواجه شده باشد.

فراهانی، 25 ساله و دانشجوی سابق موسیقی در 17 فیلم در کشورش ایفای نقش کرده است. وی پیش از این یک ستاره در سینمای جمهوری اسلامی محسوب می شد اما بعد از ظاهر شدن مقابل دی کاپریو به یک بازیگر فوق العاده بزرگ تبدیل شده است.

طی چند روز اخیر فروشندگان کتاب و فیلم های DVD در تهران به فروش نسخه هایی از فیلم «مجموعه دروغ ها» پرداخته اند.

فروشندگان فریاد می زنند: "برای دیدن فیلم گلشیفته و دی کاپریو بشتابید!، این فیلم را بخرید و با زیرنویس فارسی ببینید!، یک فیلم باکیفیت هالیوود! بشتابید قبل از اینکه فیلم ها تمام شود!"

براساس این گزارش زنان جوان در چادرهای مشکی تمام قد، زنانی با پوشش های تنگ و روسری های رنگی، مردان جوان با شلوارهای جین آبی و نیز مردانی با لباس های مشکی رسمی و پیراهن سفید مقدس ماب ، خریداران این فیلم هستند.

یک مرد جوان در داخل یک دکه کنار خیابان می گوید که وی روزانه حدود 100 نسخه از فیلم را به قیمت حدود یک دلار به فروش می رساند. DVD های فیلم اغلب کیفیت پایینی دارند. عمدتا یک دوربین ویدئویی در محل نمایش فیلم (در آمریکا) مستقر می شود، فیلم ضبط شده به ایران فرستاده شده و در آنجا در نسخه هایی تکثیر می شود.

گلشیفته در این فیلم ابتدا با یک روسری ظاهر می شود اما در نهایت روسری خود را برمی دارد تا موهای تیره فرفری اش نمایان شود؛ مساله ای که اصلا در صنعت فیلم سنت گرای ایران به چشم نمی خورد.

فراهانی پیشتر در مصاحبه ای با نیویورک تایمز به مشکلاتش با مسئولان ایرانی در پی نقش آفرینی در این فیلم اشاره کرد و گفت: "من به خاطر این فیلم با مشکلات زیادی روبرو شدم... مسئولان گذرنامه من را گرفتند. چند بار از من بازجویی کردند و در نهایت قاضی گفت که ما باید این فیلم را ببینیم و سپس درباره شما تصمیم گیری کنیم."

گلشیفته در عین حال گفت: "گرچه این فیلم وی را به محبوب ترین بازیگر ایرانی بر روی پرده سینما تبدیل کرده اما ممکن است در زمان بازگشت به ایران زندگی وی با مشکلاتی مواجه شود."

وی می گوید: "من کاملا به ایران عشق می ورزم، خانواده ام آنجا هستند. اما من برای فیلم «شاهزاده فارسی» فرصت تست فیلم را از دست دادم، دیگر برای آن آمادگی ندارم."

لس آنجلس تایمز در پایان می نویسد: "بسیاری از ایرانی ها نگرانند که اگر گلشیفته در خارج مستقر شود تلویزیون دولتی پخش فیلم های وی را متوقف کند."