واردات شوهر از چین...!

این روزها آمار ازدواج به شدت پایین آمده است، برخی دلیل پایین آمدن آمار ازدواج را گران بودن مسکن، برخی دیگر بالا بودن نرخ بیکاری و ... می دانند، اما گروهی نیز بر این عقیده هستند تنها دلیل کاهش آمار ازدواج این است که جوانان منتظر هستند ببینند نتیجه ی این حرف و حدیث ها در مورد ازدواج موقت چه می شود؟! تا یک وقت کلاه سرشان نرود!

در همین رابطه هنوز هم برخی از مسئولان و به خصوص وزیر آموزش پرورش به جای آنکه به وظیفه ی اصلی خودشان بپردازند مدام از اشتیاق خودشان در مورد ازدواج دختران دانش آموز صحبت می کنند.

آقای وزیر آموزش و پروش در مصاحبه اختصاصی با ایلنا گفت: "از ازدواج دختران دانش آموز خوشحال می شوم!"

به نظر شما آقای وزیر از چه چیزهای دیگری خوشحال می شوند؟!

گزینه 1- از اخراج دانش آموزان مزدوج شده و در نتیجه خلوت شدن مدارس و عقلایی شدن نسبت معلم به دانش آموز در مدارس.

گزینه 2- از بچه دار شدن دختران دانش آموز و بالا رفتن جمعیت کشور به صورت تصاعدی!

گزینه 3- هیچکدام!

در همین رابطه یکی از واردکنندگان گفت: "با توجه به اینکه جوونهای عزیز کشور بیکار هستن و قیمت مسکن و اجاره خونه هم بالاست، بهتره اونها رو به زحمت نیندازیم و برای شاد کردن دل آقای وزیر از چین شوهر وارد ... " ، البته ایشان نتوانست جمله اش را به پایان برساند چون قبل از گفتن آخرین جمله اش به طور اعجاب انگیزی دماغش با مشت یک عدد آدم سیبیلو اصابت کرد!

یکی از آگاهان نیز گفت: "اگر در این سالها دخترهای دانش آموز ازدواج کنند خیلی خوب می شود!"

ایشان در توجیه صحبتشان گفتند: "اگر این اتفاق بیفتد آمار ازدواج در دولت دهم بالا می رود که شاخص خیلی خوبی است و نشان از بهبود وضعیت معیشتی و بالا رفتن امید به زندگی در جوانان است."

 ایشان در ادامه گفتند: "و بدیهی است بعد از چند سال بسیاری از این ازدواج های کودکانه به طلاق منجر می شود و در نتیجه آمار طلاق در دولت بعدی که دولت یازدهم می باشد بالا می رود، و در نتیجه همگان متوجه می شوند در دولت دهم آمار طلاق پایین بوده است و کلا این خیلی خوب است و دممان گرم!"

در همین رابطه و برای آنکه لزوم ازدواج موقت در جامعه هر چه بیشتر درک شود برخی نیز آمارهایی را رو می کنند که معلوم نیست آیا اسنادش هم موجود هست یا خیر؟!
از جمله دکتر محمود گلزاری که فرمودند: "80 درصد دختران دبیرستانی با یک پسر دوست هستند."، البته ایشان نگفتند آن 20 درصد دیگر چطور هستند؟! آیا آنها اصلا با پسری دوست نیستند و یا آنکه با بیش از یک پسر دوست هستند؟!

یکی از آگاهان ضمن واقعی دانستن این درصد گفت: "منظور ایشان دوست پسر نبوده و یحتمل منظورشان خود واژه ی دوست بوده است، و همانطور که می دانیم برادر، پسر عمو، پسر عمه و ... هم می توانند با آدم دوست باشند."

اما یکی دیگر از آگاهان نظر دیگری داشت، وی گفت: "آها! نگاه کنین، این پسره به اون ده تا دختر دبیرستانی که توی سرویس مدرسشون بودن نگاه کرد، غیر از دو تا از دخترا بقیه به اون پسره نگاه کردن، پس نتیجه میگیریم با اون دوست هستن، واستین حساب کنم، آها ...میشه هشتاد درصد ... پس همون هشتاد درصد درسته!!"

یک سئوال اساسی: چرا مسئولان به جای آنکه به فکر ازدواج دخترهای سی ساله باشند، می خواهند دخترای دانش آموز را شوهر دهند؟!

- خب دخترهای دانش آموز هم یه روزی سی ساله میشن!

- عدم ازدواج دخترهایی که الان سی ساله هستند، تقصیر دولت های پیشین است و به این دولت ربطی ندارد!

- چون همه چیزمون باید به همه چیزمون بیاد و کلا همه چیزمون از روی حساب و کتابه!

- خدا آخر و عاقبت همه مون رو بخیر کنه.

البته بحث در مورد ازدواج موقت باعث کشف بسیاری از نخبگان شد که تا به امروز نتوانسته بودند خودی نشان دهند، به عنوان نمونه چندی پیش یکی از این نخبگان مسئله ی مهمی را کشف نمود: "ازدواج موقت چیز خوبی است، به شرطی که اسمش را عوض کنند!"
یکی از محققان در پاسخ به این اندیشمند بزرگ گفت: "چطوره اسمش رو بذارن آب پرتقال؟! کلاه آفتابی چطوره؟! اصلا میخوای اسمش رو بذاریم هویج؟!"

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد